cv_kourkoutas
- home
- cv_kourkoutas
our teachers
Learn from highly experienced and qualified teachers
Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident sunt
Ηλίας Κουρκούτας
Ο Ηλίας Κουρκούτας είναι Καθηγητής Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης. Έχει σπουδάσει Ψυχολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Πραγματοποίησε διδακτορικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Λιέγης και πραγματοποίησε Μεταδιδακτορική έρευνα στην Κλινική Ψυχολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Επίσης, κατέχει δίπλωμα Κλινικής Ψυχοθεραπείας. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στην Ψυχολογία και την Ειδική Αγωγή και ειδικότερα με προβλήματα Συμπεριφοράς και Συναισθηματικές Δυσκολίες, ψυχοπαθολογία Παιδιών & Εφήβων, σχολική Βία, εκφοβισμός και παρεμβάσεις στο πλαίσιο του σχολείου, ψυχοκοινωνικές παρεμβάσεις/πρακτικές για παιδιά και εφήβους με Αναπτυξιακές, Ψυχοκοινωνικές (συναισθηματικές/ συμπεριφορικές) και σχολικές/μαθησιακές διαταραχές, συστημικά και Ψυχοδυναμικά Μοντέλα Παρέμβασης βασισμένα στην Ψυχική Ανθεκτικότητα σε ατομικό, οικογενειακό & σχολικό επίπεδο, επιστημολογικά ζητήματα σε σχέση με τις παρεκκλίσεις και τα μοντέλα παρέμβασης στο σχολείο.
Σχετικά με το Σεμινάριο:
Είναι συγγραφέας των βιβλίων: Behavioral disorders in children: Ecosystemic psychodynamic interventions within family and school (Εκδ. Nova Science. 2012), Παιδιά με Συναισθηματικές και Συμπεριφορικές Διαταραχές: Κλινικές και Ψυχοπαιδαγωγικές και Παρεμβάσεις στο Σχολείο και την Οικογένεια (Εκδ. Τόπος, 2017)˙ έχει την επιστημονική επιμέλεια των βιβλίων: Σχολική Συμβουλευτική και Παρεμβάσεις. (Εκδ. Πεδίο, 2017)˙, Σχολική βία και παραβατικότητα (Εκδ. Τόπος, 2013). Έχει δημοσιεύσει άρθρα για τη σχολική βία και τη σχολική διαμεσολάβηση σε επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους και έχει οργανώσει σχετικές επιστημονικές ημερίδες.
-Είναι συγγραφέας 20 άρθρων με θέμα τη σχολική βία και τη σχολική διαμεσολάβηση, ενδεικτικά:
Κοκκιάδη, M. & Κουρκούτας, H. (2016). Ενδοσχολικός Εκφοβισμός/Θυματοποίηση, Αυτοεκτίμηση και Συναισθηματικές Δυσκολίες σε παιδιά με και χωρίς ΕΕΑ. Journal of Research in Education and Training (Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων), 9, 88-128. doi: 10.12681/jret.8629
Κουρκούτας, Η., & Κοκκιάδη, Μ. (2015). Από τη σχολική βία και τον ενδοσχολικό εκφοβισμό στο «ενταξιακό σχολείο». Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 8, 56-89. http://dx.doi.org/10.12681/jret.9095
Κουρκούτας, Η., Θάνος, Θ., Βιταλάκη, Ε. & Γιαννάτου, Α. (2014). Εναλλακτικές εκπαιδευτικές και κλινικές παρεμβάσεις για μαθητές με σοβαρά προβλήματα σχολικής προσαρμογής: το παράδειγμα του προγράμματος διαμεσολάβησης ομηλίκων. Στο Μ. Μαλικιώση-Λοΐζου (Επμ.) Συμβουλευτική ομηλίκων στην εκπαίδευση (σσ. 261-296). Αθήνα: Πεδίο
Κουρκούτας, Η. & Θάνος, Θ. (2013). Ένταξη εφήβων με αντικοινωνικές και παραβατικές συμπεριφορές στο σχολείο: Mακροκοινωνικές και ψυχοκοινωνικές διαστάσεις. Στο Η. Κουρκούτας & Θ. Θάνος (Επιστ. Επιμ.). Σχολική Βία και Παραβατικότητα: Ψυχολογικές, Κοινωνιολογικές Παιδαγωγικές διαστάσεις. Ενταξιακές παρεμβάσεις (σ. 189-238). Αθήνα: Τόπος
Κουρκούτας, Η. (2011). Η «διαμεσολάβηση» ως θεωρητικό και πρακτικό εργαλείο στο χώρο της Ειδικής Αγωγής και της Σχολικής Ψυχολογίας: Προτάσεις για ένα Ψυχοδυναμικό Ψυχοπαιδαγωγικό και Ενταξιακό Μοντέλο. Στο Θ. Θάνος (Επιστ. Επιμ.). Επανορθωτική Δικαιοσύνη, Σχολική Διαμεσολάβηση, Ποινική Συνδιαλλαγή (σ. 113-139). Αθήνα: Πεδίο
-Είναι εισηγητής/ομιλητής σε επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες με θέμα τη σχολική βία και τη σχολική διαμεσολάβηση (15 εισηγήσεις)
-Έχει διοργανώσει επιστημονικές ημερίδες/διαλέξεις με θέμα την Ενταξιακή εκπαίδευση παιδιών με αναπηρίες
Teachers
Teachers
Teachers
Teachers
Teachers
Teachers