cv_thanos

our teachers

Learn from highly experienced and qualified teachers

Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident sunt

Θεόδωρος Θάνος

Επιστημονικά Υπεύθυνος & Ακαδημαϊκά Υπεύθυνος

Ο Θεόδωρος Θάνος είναι ο Καθηγητής Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Έχει σπουδάσει Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και Παιδαγωγικά στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο ΠΤΔΕ και διδακτορικές σπουδές στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Επίσης, έχει μετεκπαιδευτεί στην ειδική αγωγή. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες, την κοινωνιολογία του σχολείου, τη σχολική βία και τη διαμεσολάβηση, την κοινωνικοποίηση, το φύλο, τη μετάβαση των πτυχιούχων στην αγορά εργασίας και την κοινωνιολογία της ειδικής αγωγής.

Σχετικά με το Σεμινάριο:

 

-Είναι συγγραφέας των βιβλίων:

– Θάνος, Θ. (2017) Σχολική διαμεσολάβηση. Θεωρία, αξιολόγηση, εφαρμογή (Γ. Πανούσης, Πρόλογος). Θεσσαλονίκη: Κυριακίδη.

– Θάνος, Θ. (2012) Αποκλίνουσα και παραβατική συμπεριφορά των μαθητών στο σχολείο (Γ. Πανούσης, Πρόλογος-Επίμετρο). Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.

 

Έχει την επιστημονική επιμέλεια των βιβλίων ::

– Θάνος, Θ. & Τσατσάκης, Α. (2018). Σχολική Βία – Σχολικός Εκφοβισμός. Μεθοδολογικά ζητήματα, Διαστάσεις, Αντιμετώπιση. Θεσσαλονίκη: Κυριακίδη.

– Κουρκούτας, Η. & Θάνος, Θ. (2013) Σχολική βία και παραβατικότητα. Ψυχολογικές, κοινωνιολογικές και παιδαγωγικές διαστάσεις. Ενταξιακές προσεγγίσεις και παρεμβάσεις. Αθήνα: Τόπος

– Θάνος, Θ. (2011) Η διαμεσολάβηση στο σχολείο και την κοινωνία. Αθήνα: Πεδίο.

– Θάνος, Θ. (2009) Παιδική Παραβατικότητα και Σχολείο. Αθήνα: Τόπος.

 

Έχει την επιστημονική επιμέλεια των πρακτικών συνεδρίων/ημερίδων:

– Θάνος, Θ.. Κατσικάς, Α., Δημητρίου, Δ. & Δευτεραίος, Π.,  (2021) Σχολική βία και εκφοβισμός. Κοινωνιολογικές, παιδαγωγικές και ψυχολογικές προσεγγίσεις (τόμος Ι). Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Ιωάννινα: Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (ISBN: 978-960-233-258-0)

– Θάνος, Θ. Μπούνα, Α. & Σταθά, Π. (2016) Σχολικός Εκφοβισμός – Σχολική Διαμεσολάβηση [Πρακτικά Επιστημονικής Ημερίδας, 12 Μαΐου 2016, Συνεδριακό Κέντρο “Κάρολος Παπούλιας” Πανεπιστημίου Ιωαννίνων]. Ιωάννινα: Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (ISBN: 978-960-233-226-9)

 

-Είναι συγγραφέας 25 άρθρων/κεφαλαίων με θέμα τη σχολική βία και τη σχολική διαμεσολάβηση σε επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων, ενδεικτικά:

– Τσατσάκης, Α. & Θάνος, Θ. (2021) Αιτιοκρατική προσέγγιση της σχολικής βίας και παραβατικότητας. Απόψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η Έρευνα στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης/Research in Sociology of Education, 2, 51-72.

– Κατσικάς, Α. & Θάνος, Θ. (2021) Ο ρόλος του διευθυντή στη διαχείριση περιστατικών βίας μεταξύ μαθητών, τα οποία παραπέμπονται απ’ τους εκπαιδευτικούς: Απόψεις διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η Έρευνα στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης/Research in Sociology of Education, 2, .73-92.

– Θάνος, Θ. (2019) Σχολική διαμεσολάβηση: Μια εναλλακτική πρακτική επίλυσης των διαφορών και της βίας στο σχολείο. Εκπαιδευτική Επικαιρότητα Β΄(6), 28-36.

– Thanos, Th. & Dlalakas, Ch. (2014) Peer mediation: Application to a primary school. In E. Arvanitis & A. Kameas (eds): Intercultural Mediation in Europe. Narratives of Professional Transformation (215-233). Illinois (USA): Common Ground.

– Nikolaou, G., Thanos, Th. & Samsari, E. (2014) The school mediation to control violence and bullying due to cultural diversity. In E. Arvanitis & A. Kameas (eds): Intercultural Mediation in Europe. Narratives of Professional Transformation (206-214). Illinois (USA): Common Ground.

– Θάνος, Θ. (2020) Μεθοδολογικά ζητήματα στη μελέτη της σχολικής βίας. Στο Εγκληματολογία: Περίβλεπτον αλεξίφωτον; Τιμητικός Τόμος για τον Ομ. Καθηγητή Γ. Πανούση (σσ. 179-188).Αθήνα: Σιδέρης.

– Θάνος, Θ. & Σταθά, Π. (2018). Προγράμματα σχολικής διαμεσολάβησης στην Ελλάδα: Μια πρώτη προσέγγιση. Στο Θ. Θάνος & Α. Τσατσάκης (Επιστ. Επιμ.). Σχολική βία και σχολικός εκφοβισμός. Μεθοδολογικά ζητήματα, διαστάσεις, αντιμετώπιση (σσ. 175-190). Θεσσαλονίκη: Κυριακίδη.

– Θάνος, Θ. & Νταλάκας, Χ. (2018). Σχολική διαμεσολάβηση: Διαχρονική εφαρμογή και αξιολόγηση σε δημοτικό σχολείο. Στο Θ. Θάνος & Α. Τσατσάκης (Επιστ. Επιμ.). Σχολική βία και σχολικός εκφοβισμός. Μεθοδολογικά ζητήματα, διαστάσεις, αντιμετώπιση (163-174). Θεσσαλονίκη: Κυριακίδη.

– Θάνος, Θ., Τσατσάκης, Α., Σταγάκης, Β. & Κατσιούλας, Κ. (2013) Η διαμεσολάβηση στο δημοτικό σχολείο. Αξιολόγηση προγράμματος εκπαίδευσης μαθητών και εφαρμογής. Στο Η. Κουρκούτας & Θ. Θάνος (επιστ. επιμ.), Σχολική βία και παραβατικότητα. Ψυχολογικές, κοινωνιολογικές και παιδαγωγικές διαστάσεις – Ενταξιακές προσεγγίσεις και παρεμβάσεις. (317-335). Αθήνα: Τόπος.

– Bouna, A., Statha, P. & Thanos, Th. (2015) School violence and diversity: Secondary School educators’ views on school violence demonstrated by foreign students in Greece. In G. Nikolaou (ed.), Cultural Diversity – Equity and Inclusion. Intercultural Educational in 21th century and beyond [Conference Proceedings, Ioannina 29.06-03.07/2015] (Stand-1, 5). Ioannina: University of Ioannina & IAΙE (ISBN: 978-618-82063-0-4).

– Fili, Ch., Maki, A., Nikolaou, G., Thanos, Th. & Zogeaki, P. (2015) Students’ point of view: School violence and bullying in relation to national-cultural difference. In G. Nikolaou (ed.), Cultural Diversity – Equity and Inclusion. Intercultural Educational in 21th century and beyond [Conference Proceedings, Ioannina 29.06-03.07/2015] (Stand-2, 3). Ioannina: University of Ioannina & IAΙE (ISBN: 978-618-82063-0-4).

– Θάνος, Θ. (2016). Ειρηνική επίλυση συγκρούσεων στο σχολείο: Σχολική διαμεσολάβηση. Στο Φ, Πολίτης, Ι. Φουρίδης & Σ. Χανδιόλας (επιμ.), Ζητήματα θεωρίας και πράξης στην εκπαίδευση: Σύγχρονες τάσεις και κατευθύνσεις [Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου] (226-232). Γύθειο: Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λακωνίας.

 

-Είναι επιστημονικά Υπεύθυνος του Δικτύου Σχολείων Σχολικής διαμεσολάβησης.

-Είναι εισηγητής/ομιλητής σε επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες με θέμα τη σχολική βία και τη σχολική διαμεσολάβηση (30 εισηγήσεις)

-Έχει διοργανώσει 4 επιστημονικές ημερίδες με θέμα τη σχολική βία και τη σχολική διαμεσολάβηση και ένα πανελλήνιο συνέδριο με θεματική τη σχολική βία.

-Έχει διοργανώσει επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών στη σχολική διαμεσολάβηση.

-Έχει εφαρμόσει το πρόγραμμα της σχολικής διαμεσολάβησης σε 2 σχολεία.

Follow me:
teacher-0.jpg
Thomas Bates

Teachers

teacher-0-1.jpg
Vanessa Dean

Teachers

teacher-0-2.jpg
Brandon Davis

Teachers

teacher-0-3.jpg
Arianna Morgan

Teachers

teacher-0-4.jpg
James Turner

Teachers

teacher-0-5.jpg
Anna Carter

Teachers